EFFICIENCY OF PUBLIC EDUCATION INSTITUTIONS:

AN INTEGRATIVE REVIEW

Authors

DOI:

https://doi.org/10.54372/pc.2024.v19.3655

Keywords:

Efficiency, Public education, Integrative Review

Abstract

The need to analyze performance in work organizations has made studies in the field of administrative sciences develop over the years. It is known that education plays a role of extreme social relevance. Given this perspective, what approaches can be used to analyze the efficiency of these educational institutions? This paper aims to carry out an integrative review of efficiency in public educational institutions. The research is based on the application of public financial resources in public teaching institutions and on the analysis around the concept of efficiency and its analytical conception about public teaching institutions. As methodological resources, an integrative review of efficiency in public educational institutions is carried out according to the model proposed by Torraco (2016). As a result, it is observed that the scientific production that deals with efficiency in public education is quite diverse, ranging from theoretical studies (conceptual discussion) to applied research in several countries (measurement of the efficiency of institutions). In summary, the results show that relatively recent studies indicate that the subject is an emerging topic with several discussions and debates not yet consolidated or open. There is also an absence of consolidated research groups in the area and publications with more discussion among their authors.

Author Biographies

Sheldon William Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais

Possui graduação em Administração pela Universidade do Estado de Minas Gerais (2006), mestrado em Administração pelas Faculdades Pedro Leopoldo (2012) e doutorado em Administração pela Universidade Federal de Lavras (2022). Atualmente é professor do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico da área de Administração no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais - Campus São João Evangelista.

E-mail: sheldon.silva@ifmg.edu.br

Gideon Carvalho de Benedicto, Universidade Federal de Lavras

Possui graduação em Ciências Contábeis pela Faculdade de Ciências e Letras de Campo Mourão (1983), mestrado em Ciências Contábeis e Atuariais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1992) e doutorado em Controladoria e Contabilidade pela Universidade de São Paulo (1997). Atualmente é professor associado da Universidade Federal de Lavras.

E-mail: gideon.benedicto@gmail.com

Francisval de Melo Carvalho, Universidade Federal de Lavras

Possui graduação em Engenharia Agronômica pela Escola Superior de Agricultura de Lavras, atual Universidade Federal de Lavras (1987) e mestrado em Administração Rural pela mesma instituição (1992). Em 2009 concluiu o doutorado no Programa de Pós-graduação em Administração de Empresas da Universidade Presbiteriana Mackenzie na área de concentração Finanças Estratégicas. É Professor Titular da Universidade Federal de Lavras e atual diretor da Faculdade de Ciências Sociais Aplicadas.

E-mail: francarv@ufla.br 

Published

2024-12-13

How to Cite

William Silva, S., Carvalho de Benedicto, G., & Carvalho, F. de M. (2024). EFFICIENCY OF PUBLIC EDUCATION INSTITUTIONS: : AN INTEGRATIVE REVIEW. Perspectivas Contemporâneas - Contemporary Perspectives, 19(1). https://doi.org/10.54372/pc.2024.v19.3655

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